reklama

Keď ťa objíme mongoloidné dieťa

Ľudia s Downovým syndrómom. Kto by ich niekedy nestretol? Typické črty tváre, ktoré sú často na nerozoznanie, už navonok značia, že sú iní. Sú iní - sú postihnutí, ale nie menejcenní. Aké krásne a obdivuhodné je vidieť ich v láskavej starostlivosti ich najbližších a známych.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (66)

"Mal som sen", píše v jednej zo svojich kníh večný optimista, spisovateľ a samaritán tela a duše Phil Bosmans. 
"Predo mňou stálo mongoloidné dieťa a ja som ho túžil objať... Vedel som, že len ak ho objímem a pritisnem k sebe, pocítim jeho vďaku a lásku a budem naozaj skutočne šťastný..."

Aké obdivuhodné je sledovať rodičov postihnutého dieťaťa. Mal som viackrát tú česť. Málokto si dokáže predstaviť obetu, ktorú musia títo rodičia podstúpiť. Málokto pozná takú obrovskú mieru trpezlivosti, ktorou títo rodičia musia disponovať, aby sa poctivo a s láskou dokázali starať o postihnuté dieťa. Rodičia takto postihnutého dieťaťa mu musia byť pozitívnym príkladom v každej situácii, pretože dieťa ich takmer vo všetkom napodobňuje. 
Pozitívny príklad by mali dávať všetci rodičia, u rodičov postihnutého je to jediná cesta k zvládnutiu a k vychovaniu ich ratolestí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Túžil som ho objať, pocítiť jeho lásku a tým byť naozaj šťastný..."

Poznáte to? Poznáte ten krásny pocit, keď k vám vaše dieťa príde, objíme vás a povie, že vás ľúbi?
Práve táto schopnosť - schopnosť čistej lásky zo strany dieťaťa je odmenou pre tých, ktorí sa s láskou rozhodnú postihnuté dieťa prijať.

Ak vás takéto dieťa objíme, môžete si byť 100percentne istý, že tak robí úprimne, bez bočných a sebeckých dôvodov. Jeho láska je podávaná v tej najčistejšej forme, a to vždy. S tým sa v živote stretneme málokedy...

Aj ja som mal tú čeť. Mal som tú čeť pocítiť neuveriteľne láskavé, radostné a šťastné objatie človeka s Downovým syndrómom. Nebolo to už dieťa, ale to nič nemení na skutočnosti, že objatie bolo z lásky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O čo krajšie bolo, keď sa mi dostalo od človeka, ktorý pochádzal z Británie - ktorý mi dokonca asi ani vôbec nerozumel.
Tá pani, siahajúca mi niekde po hrudník, sa jednoducho ku mne rozbehla a objala ma. Nechcela ma pustiť a srandovne sa škerila. "Páčite sa jej, má vás rada...", s úsmevom mi oznámili jej príbuzní. Snažil som sa jej niečo spýtať, ale, ako vravím, nerozumela mi....

Pred určitým časom mi jej brat v rozhovore cez internet oznámil, že postihnutá sestra zomrela. Dožila sa krásneho a na tak postihnutého človeka obdivuhodného veku - mala cez 50.

Popriaľ som úprimnú sústrasť a on sa len usmial a povedal: "To je v pohode, už je v nebi..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak sa rozprúdila debata, ktorej záverom bolo úprimné vyznanie, že celá jeho rodina bola veľmi šťastná, že mali takto postihnutého príbuzného. Samozrejme, na začiatku to bolo ťažké a určite sa netešili z tohto údelu. Dary, ktoré im však tento človiečik priniesol si uvedomili až časom. Súrodenci sa po smrti rodičov pečlivo starali o svoju sestru, na ktorú by nedali nikdy dopusťiť. Vďaka jej spoznali, čo znamená skutočná láska.

Aké krásne slová v kontraste s myšlienkami dnešného sveta. Británia - 90% matiek, ktorých plod je podobne postihnutý, sa rozhodnú zriecť sa bremena a podstúpiť potrat. 
Aké sú ich argumenty? Ževraj sa bude dieťa trápiť? Ževraj bude trpeť celá rodina?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak stretnete rodinu s takýmto dieťaťom, vždy vám povedia len to najlepšie. Trápenia samozrejme sú a obety sú nepredstaviteľné.
V ktorej rodine však nie sú trápenia? Má azda niekto život úplne bez problémov? Má azda niekto z budúcich rodičov alebo ročičov zdravých detí istotu, že ich dieťa raz neskončí s ťažkou chorobou alebo úrazom?


Je obdivuhodné vidieť lásku rodičov a blízkych, ktorí majú v rodine takto alebo inak postihnuté dieťa. Ich prístup je skutočným hrdinstvom v dnešnom svete, v ktorom s prevahou víťazí sebecké "JA"...

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  482
  •  | 
  • Páči sa:  2 221x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu