reklama

Nie je ruža ako ruža

"Dobrý večer, nekúpite ružu Vašej priateľke?", oslovila ma pri stole v reštaurácii komunikatívna slečna.Tento krásny darček je vhodným takmer vždy. Možno ním vyjadriť takmer všetky pocity.Nie je však kvet ako kvet...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Možno ním vyjadriť naozaj všetko. Okrem bežných gratulácií, ku ktorým akosi vždy patrí, je ho krásne venovať spontánne. V situáciách kedy chceme niekoho len tak potešiť, preukázať mu svoju lásku, náklonnosť, vďaku. Rovnako aj v krízových situáciách môže byť jeho úprimné darovanie pomocou k záchrane a náprave.
Skutočne, ktorú ženu by nepotešil krásny kvet?

Kvety majú často v láske dokonca aj muži. Preto nechápem, prečo nie je vo zvyku darovať im krásnu kyticu ku sviatku...

Predaj kvetov po podnikoch, reštauráciách a baroch nie je ničím prevratným. Už zo starých filmov poznáme krásne scény, kedy šarmantný gentlman nachvíľku odbehne od stola a vzápätí očarí svoju partnerku voňavou ružou - tomu sa hovorí romantika.
Aj napriek tomu panuje medzi časmi minulými a dneškom niekoľko rozdielov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kedysi bolo skutočne náročné zohnať čerstvú, krásnu, voňavú ružu. Dnes s tým nie je žiaden problém. Kvetinárstiev nájdeme habadej - sú ich plné mestá a najnovšie aj nákupné centrá. 
Ak teda chceme niekoho potešiť a máme to v pláne urobiť radosť, tak niet problém hocikedy, dokonca aj navečer, zaobstarať potrebnú nádheru. A určite krajšiu ako tie pomrznuté zabalené kvietky pobarových predajcov.

Aj napriek tomu nie je na spontánnom predaji kvetov nič zlé, keby..

...keby ide skutočne o niečo spontánne.

Spomínaná komunikatívna predavačka kvetov nás vyrušila priamo pri večeri. O akú to už len ide spontánnosť, keď kvet ponúkne zakúpiť priamo pred zrakom vašej partnerky?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Schválne som ju sledoval už dlhšiu dobu, pokiaľ sa dostala k nášmu stolu. Sledoval som reakcie partnerov, ktorí sa zrazu ocitli v rozpakoch a riešili nasledovnú dilemu: "Čo si o mne pomyslia, ak ružičku nekúpim? Budem vyzerať ako chudák, čo nemá 5 eur a navyše budem pôsobiť dojmom, že nemám svoju partnerku v láske...!!!"

Pod tlakom tejto úzkostlivej situácie väčšina po chvíľke rozmýšľania predsa len siahla do vačku a ružu kúpila. 
Niektoré ženy ruža potešila (zrejme ich nedostávajú často), iné ju prijali ako len takú malú samozrejmú pozornosť, ktorú sa patrilo kúpiť.

S vedomím, že aj ja sa budem musieť vyjadriť, som sa rozhodol odmietnuť túto chúľostivú ponuku.
Aké bolo moje prekvapenie, keď ma komunikatívna predavačka doslova prehovárala. Zároveň sa pri tom pozerala na moju partnerku a snažila sa ju pohľadom dotlačiť do toho, aby moja partnerka pohľadom prehovorila mňa, že ju chce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celá táto situácia bola natoľko trápna, že som sa začal až smiať. Podobne reagoavala po odchode sklamanej predavačky aj moja partnerka, ktorá sa nenechala prehovoriť na tento šikovný, polovydieračský reklamný trik.

Pokračovali sme v jedení a užívali si nádherný večer.

Je zaujímavé sledovať,, do akej miery sa dokážu ponížiť predacovia so snahou zarobiť. Šikovnosť reklamných trikov nepozná hraníc a človek si niekedy ani neuvedomí, že v podstate niekedy ani nedostáva právo slobodne sa rozhodnúť. Do niečoho ťa tlačí, s maskou krásnej romantiky a prejavu lásky.

Pravý kvet je však vždy darovaný z lásky. "Vychádza zo srdca a nielen z vačku peňaženky..."

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  476
  •  | 
  • Páči sa:  2 012x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu