Možno ním vyjadriť naozaj všetko. Okrem bežných gratulácií, ku ktorým akosi vždy patrí, je ho krásne venovať spontánne. V situáciách kedy chceme niekoho len tak potešiť, preukázať mu svoju lásku, náklonnosť, vďaku. Rovnako aj v krízových situáciách môže byť jeho úprimné darovanie pomocou k záchrane a náprave.
Skutočne, ktorú ženu by nepotešil krásny kvet?
Kvety majú často v láske dokonca aj muži. Preto nechápem, prečo nie je vo zvyku darovať im krásnu kyticu ku sviatku...
Predaj kvetov po podnikoch, reštauráciách a baroch nie je ničím prevratným. Už zo starých filmov poznáme krásne scény, kedy šarmantný gentlman nachvíľku odbehne od stola a vzápätí očarí svoju partnerku voňavou ružou - tomu sa hovorí romantika.
Aj napriek tomu panuje medzi časmi minulými a dneškom niekoľko rozdielov.
Kedysi bolo skutočne náročné zohnať čerstvú, krásnu, voňavú ružu. Dnes s tým nie je žiaden problém. Kvetinárstiev nájdeme habadej - sú ich plné mestá a najnovšie aj nákupné centrá.
Ak teda chceme niekoho potešiť a máme to v pláne urobiť radosť, tak niet problém hocikedy, dokonca aj navečer, zaobstarať potrebnú nádheru. A určite krajšiu ako tie pomrznuté zabalené kvietky pobarových predajcov.
Aj napriek tomu nie je na spontánnom predaji kvetov nič zlé, keby..
...keby ide skutočne o niečo spontánne.
Spomínaná komunikatívna predavačka kvetov nás vyrušila priamo pri večeri. O akú to už len ide spontánnosť, keď kvet ponúkne zakúpiť priamo pred zrakom vašej partnerky?
Schválne som ju sledoval už dlhšiu dobu, pokiaľ sa dostala k nášmu stolu. Sledoval som reakcie partnerov, ktorí sa zrazu ocitli v rozpakoch a riešili nasledovnú dilemu: "Čo si o mne pomyslia, ak ružičku nekúpim? Budem vyzerať ako chudák, čo nemá 5 eur a navyše budem pôsobiť dojmom, že nemám svoju partnerku v láske...!!!"
Pod tlakom tejto úzkostlivej situácie väčšina po chvíľke rozmýšľania predsa len siahla do vačku a ružu kúpila.
Niektoré ženy ruža potešila (zrejme ich nedostávajú často), iné ju prijali ako len takú malú samozrejmú pozornosť, ktorú sa patrilo kúpiť.
S vedomím, že aj ja sa budem musieť vyjadriť, som sa rozhodol odmietnuť túto chúľostivú ponuku.
Aké bolo moje prekvapenie, keď ma komunikatívna predavačka doslova prehovárala. Zároveň sa pri tom pozerala na moju partnerku a snažila sa ju pohľadom dotlačiť do toho, aby moja partnerka pohľadom prehovorila mňa, že ju chce.
Celá táto situácia bola natoľko trápna, že som sa začal až smiať. Podobne reagoavala po odchode sklamanej predavačky aj moja partnerka, ktorá sa nenechala prehovoriť na tento šikovný, polovydieračský reklamný trik.
Pokračovali sme v jedení a užívali si nádherný večer.
Je zaujímavé sledovať,, do akej miery sa dokážu ponížiť predacovia so snahou zarobiť. Šikovnosť reklamných trikov nepozná hraníc a človek si niekedy ani neuvedomí, že v podstate niekedy ani nedostáva právo slobodne sa rozhodnúť. Do niečoho ťa tlačí, s maskou krásnej romantiky a prejavu lásky.
Pravý kvet je však vždy darovaný z lásky. "Vychádza zo srdca a nielen z vačku peňaženky..."