reklama

Byrokratické protirečenia...

Byrokracia - silná to štátna zbraň. Vo svojom posolstve hlása službu ľuďom, efektívne konanie...ale je to naozaj tak?V prípade vašich povinností je neoblomná, drží sa presne stanovených zákonov - nenájde sa v nich pre vás žiadna výnimka. Ak však ide o vaše práva, vždy vás posudzuje jednotlivo...a žiaľ, často s negatívnym verdiktom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

S povinnými papierovačkami sa už v živote stretol asi každý. Aj bolek Polívka musel riešiť "zas dajaké formality, nebo co...". Tieto papierovačky sú často spojené s nepríjemnosťami, neochotou a panovačnosťou úradníkov, ale čo je hlavné - s množstvom absurdít, protirečení a iných, na hlavu postavených, skutočností.

Keď si niekto v mojom okolí niečo vybavoval (či už šlo o predčasný dôchodok, živnostenský list, dávky v nezamestnanosti) a sťažoval sa mi, ako ho všetky tie "behačky" vyčerpávajú, smial som sa veľmi škodoradostne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nuž, nevyplatilo sa mi to. Aj na psa prišiel mráz a bol som nútený zavítať na náštevu rôznych byrokratických inštitúcií.

  • Neraz som sa dokonca zbytočne prehnal, pretože práve v čase a v deň, kedy som sa tam rozhodol ísť, mali výnimočné voľno...

  • Inokedy som si trošku jogingovo zašportoval cestami tam a zase naspäť, pretože mi niekto niekde nepovedal, že potrebujem aj tento kadejaký papier a dokument...

  • Občas som sa musel zahrať aj na psychológa a strpieť monológy frustrácie slabo platených a vyčerpaných úradníkov, ktorí ma svojimi starosťami zahŕňali do takej miery, že človek mal pocit, že ja je tu pre nich on a nie oni pre neho.

  • Taktiež aj kritiky na moju adresu bolo niekedy dosť. Ževraj nepoznám dostatočne svoje povinnosti a neplním ich.

  • atď, atď...

Byrokracia sa tvári ako naspravodlivejší komponent demokracie, ktorý vždy stojí spravodlivo medzi štátom a občanom. Ale to je len veľky optický klam.
Ak totiž niečo musíte, neexistuje výnimka - ani v prípade, že by naozaj logicky byť mala. Zákony sú jednoducho zákony.

Ak sa ale snažíte získať určitú formu pomoci, už ste posudzovaný jednotlivo a navyše veľmi prísne. Vtedy už výnimky existujú a ak nie sú, tak sa úradníci do vašej žiadosti zavŕtajú tak hlboko, že nejaký ten kaz už určite nájdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj toto je jeden z negatívnych a chybných aspketov tejto mašinérie. Rozumiem, ona existovať musí a dokonca dokážem tolerovať aj jej niektorých chybných zamestnancov (chybní ľudia sa nájdu všade) a niektoré absurdné úradné postupy.

Ale tento druh farizejského zaobchádzania je jednoducho neospravedlniteľný...

...Ale čo s tým človek narobí...??... pomôže asi len smiech cez slzy!

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  477
  •  | 
  • Páči sa:  2 019x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu