Služby naše, služby

Autor: Marek Strapko | 14.4.2012 o 17:03 | Karma článku: 11,04 | Prečítané:  810x

Mnoho a často sa rozpráva o úrovni a kvalite služieb na Slovensku. Toto odvetie priemyslu sa u nás považuje, v porovnaní s krajinami západu, za veľmi zanedbané a slabé. Vezmime si na mušku napríklad taký turizmus. Vieme ponúknuť hosťom služby, adekvátne ich cenám? Samozrejme, existujú aj výnimky a stretnete sa so špičkovým prístupom. Stále však máme čo doháňať. Svedectvom môže byť aj bežná návšteva obchodíku...

Mojím neobvyklým náramkovým hodinkám sa stala nehoda, pokazil sa remienok (respektíve jedna z praciek remienka). Nepríjemná to situácia, najmä, ak je človek zvyknutý na kontrolovanie času pohľadom na zápastie. 
Návšteva hodinárstva bola nevyhnutná. V mojom meste poznám len jedno, a aj to je spojené s klenotníctvom. 
Osobne tam chodím nerád. Dôvodom nie je skutočnosť, že nemám rád šperky. Jednoducho som sa v danom hodinárstve necítil nikdy ako plnohodnotný zákazník. Pani majiteľka ma už dobre pozná, hodinky nosím od detstva - a vždy som tam prišiel len s cieľom výmeny baterky, alebo remienka.
A vždy, keď ma obsluhovala, robila to s takou nudnou zachmúrenou tvárou. Myslel som si, že dôvodom som ja, že jej nedám až toľko zarobiť. Chodím tam len meniť baterku a nikdy nekúpim nič drahšie (prsteň, retiazku).

Preto som si myslel, že je taká neprívetivá...:-)

Mýlil som sa však.
Tento týždeň som jednoducho zistil, že ona je taká permanetne. Je taká ku každému zákazníkovi. Odvrhne ho, nevenuje sa mu s energiou. A o nejakom úsmeve už ani nemusím snívať. Jednoducho taký ten typ človeka, ktorý je neustále vybitý.

S mojím problémom (s hodinkami ) sme boli vybavení za 20 sekúnd. Pozrela na ten nezvyčajný a veľmi široký remienok a odbila ma jedinou vetou: "Takéto nemáme".
Spýtal som sa, že či je problém v tej šírke. Stroho odvrkla, že také nemajú.
Spýtal som sa teda, či také ani nikdy nemávajú. Odvrkla: "Nie!"
Chcel som teda radu, že či nevie, kde by som takú pracku zohnal: Odvrkla naposledy: "Nie, neviem!"

Taký bol teda náš rozhovor a ja som ostal veľmu smutný. Smutný ani nie tak z toho, že nemám opravené hodinky, ale smutný z tej smutnej a neprívetivej pani.

Tak veľmi som túžil ju vidieť, aspoň raz sa pousmiať. Hovorím jej teda s úsmevom: "Budem si ho asi musieť ušiť sám."
... môj pokus bol však márny, predavačkou ani nemihol. 
Nuž, rozlúčil som sa a šiel svojou cestou.

Pozrel som na hodinky a bolo takmer 12. Aká to symbolika - o 5 minút 12 aj pre niektorých obchodníkov a predavačov. Čas sa zobudiť...

Podobné prípady "pozitívne naladených" obchodníkov a predavačov nie sú ničím neobvyklým. Je to naozaj veľká škoda, pretože tak odrádzajú svojich potenciálnych zákazníkov. 
Navyše, pohľad na deprivovaného človeka nie je nikdy bohvieako príjemný. A je smutné konštatovať, že tento jav sa u nás vyskytuje omnoho častejšie ako v niektorých iných krajinách, kde sa o vás-zákazníkov idú doslova potrhať...

Obchodníci, predavači...
usmievajte sa aspoň občas a budťe vždy prívetiví. Obdaríte tak svojich zákazníkov niečím extra. Potom sa k vám určite s radosťou opäť vrátia.

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.


Už ste čítali?