reklama

Služby naše, služby

Mnoho a často sa rozpráva o úrovni a kvalite služieb na Slovensku. Toto odvetie priemyslu sa u nás považuje, v porovnaní s krajinami západu, za veľmi zanedbané a slabé. Vezmime si na mušku napríklad taký turizmus. Vieme ponúknuť hosťom služby, adekvátne ich cenám? Samozrejme, existujú aj výnimky a stretnete sa so špičkovým prístupom. Stále však máme čo doháňať. Svedectvom môže byť aj bežná návšteva obchodíku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Mojím neobvyklým náramkovým hodinkám sa stala nehoda, pokazil sa remienok (respektíve jedna z praciek remienka). Nepríjemná to situácia, najmä, ak je človek zvyknutý na kontrolovanie času pohľadom na zápastie. 
Návšteva hodinárstva bola nevyhnutná. V mojom meste poznám len jedno, a aj to je spojené s klenotníctvom. 
Osobne tam chodím nerád. Dôvodom nie je skutočnosť, že nemám rád šperky. Jednoducho som sa v danom hodinárstve necítil nikdy ako plnohodnotný zákazník. Pani majiteľka ma už dobre pozná, hodinky nosím od detstva - a vždy som tam prišiel len s cieľom výmeny baterky, alebo remienka.
A vždy, keď ma obsluhovala, robila to s takou nudnou zachmúrenou tvárou. Myslel som si, že dôvodom som ja, že jej nedám až toľko zarobiť. Chodím tam len meniť baterku a nikdy nekúpim nič drahšie (prsteň, retiazku).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preto som si myslel, že je taká neprívetivá...:-)

Mýlil som sa však.
Tento týždeň som jednoducho zistil, že ona je taká permanetne. Je taká ku každému zákazníkovi. Odvrhne ho, nevenuje sa mu s energiou. A o nejakom úsmeve už ani nemusím snívať. Jednoducho taký ten typ človeka, ktorý je neustále vybitý.

S mojím problémom (s hodinkami ) sme boli vybavení za 20 sekúnd. Pozrela na ten nezvyčajný a veľmi široký remienok a odbila ma jedinou vetou: "Takéto nemáme".
Spýtal som sa, že či je problém v tej šírke. Stroho odvrkla, že také nemajú.
Spýtal som sa teda, či také ani nikdy nemávajú. Odvrkla: "Nie!"
Chcel som teda radu, že či nevie, kde by som takú pracku zohnal: Odvrkla naposledy: "Nie, neviem!"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Taký bol teda náš rozhovor a ja som ostal veľmu smutný. Smutný ani nie tak z toho, že nemám opravené hodinky, ale smutný z tej smutnej a neprívetivej pani.

Tak veľmi som túžil ju vidieť, aspoň raz sa pousmiať. Hovorím jej teda s úsmevom: "Budem si ho asi musieť ušiť sám."
... môj pokus bol však márny, predavačkou ani nemihol. 
Nuž, rozlúčil som sa a šiel svojou cestou.

Pozrel som na hodinky a bolo takmer 12. Aká to symbolika - o 5 minút 12 aj pre niektorých obchodníkov a predavačov. Čas sa zobudiť...

Podobné prípady "pozitívne naladených" obchodníkov a predavačov nie sú ničím neobvyklým. Je to naozaj veľká škoda, pretože tak odrádzajú svojich potenciálnych zákazníkov. 
Navyše, pohľad na deprivovaného človeka nie je nikdy bohvieako príjemný. A je smutné konštatovať, že tento jav sa u nás vyskytuje omnoho častejšie ako v niektorých iných krajinách, kde sa o vás-zákazníkov idú doslova potrhať...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obchodníci, predavači...
usmievajte sa aspoň občas a budťe vždy prívetiví. Obdaríte tak svojich zákazníkov niečím extra. Potom sa k vám určite s radosťou opäť vrátia.

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  476
  •  | 
  • Páči sa:  2 013x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu