reklama

Modré nebo sa nadobro zatiahlo

Keď som sa pred dlhším časom rozprával s jednou známou na tému "Modrého z neba", pustili sme sa do dlhého argumentovania. Naliehal som na ňu, aby menej prežívala tento "na city a emócie" hecovaný program. Nedala si povedať, nechcela priznať, že by tento program mohol byť len jedným z mnohých, podobne chudobných na duchu. Posledná časť je toho jasným dôkazom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

A veru, na túto poslednú časť sa dá pozerať z rôznych uhľov pohľadu. Zaujme najmä "šikovnosť" istého politika, na ktoré musím povedať iba "Klobúk dole". Neviem ani sám, či to myslím sarkasticky alebo vážne, každopádne súdruh Fico je brutálne prefíkaným politikom a svojím populistickým vystupovaním patrí dozaista do Top v rámci Európy!

Čo však skôr zarazilo mňa bola skutočnosť, kam až dokáže zájsť, jedna kedysi solídna televízia, aby si získala publikom a popularitu.
Nestačilo jej, že tisícky ľudí sadajú k televízii s vreckovkami v rukách a so slzami v očiach sledujú citové záležitosti iných, často veľmi zraniteľných ľudí, ktorí pod zámienkou solidarity a pomoci tvoria iba akísi obchodný artikel, s cieľom zisku pre istú televíziu.
Vo svojej podstate mi to pripomína dávne cirkusové predstavenia zmrzačených ľudí, ale v trošku kultivovanejšej podobe.
Dokonca pristúpila aj na neplatenú politickú reklamu brutálnej hodnoty!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo je na tom zlé, keď sú ľudia empatickí a vidia problémy iných?

V podstate na tom nie je nič zlé. Dalo by sa však odpovedať protiotázkou, že čo je na tom dobré. Spýtal by som sa aj, či táto empatia a solidarita nie je iba fake.

Predstavme si modelovú situáciu. Vilo do kosti vyhecuje dotyčného, ktorý sa úplne otvorí, všetko povie, dozaista si uľaví a cíti, že ho niekto konečne má rád...úžasný to pocit (to treba uznať).
Preto táto relácia nie je zlá pre samotných zúčastnených. Určite im dodá psychickú silu aj niekedy aj materiálnu pomoc, potrebnú k životu.

Čo však diváci? 
Sedia doma a plní emócií, ktoré neudržia a musia často vyplaviť, nabití pocitom empatie a solidárnosti idú do postele. Často sú smutní a niekoľko dní premýšľajú o osude iných. Sú z toho zdecimovaní...a tam to asi končí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teda určite nie vždy. Niekomu to môže dať aj ten pravý pocit, kedy v trpiacich vidí svoje šťastie a dáva mu to silu žiť ešte plnším životom.

Ale takíto ľudia väčšinou nesledujú podobné relácie, ale život s trpiacimi žijú deň čo deň.

Pýtal som sa raz jedneho človeka, ktorý denne pracuje v hospitci, s ľudmi nevyliečiteľne chorými, trápiacimi sa a zomierajúcimi.
On mi povedal, že na tej relácii nevidí nič pozitívne.

"Ľudia sledujú a prežívajú osudy druhých so slzami v očiach. Myslia si, že sú tým solidárni a empatickí. Naplnia si tým často svoje vnútro a majú pocit, že sú citliví na problémy iných. Málokto z nich by však dokázal stráviť, čo i len niekoľko hodín alebo minút, v prítomnosti skutočne trpiaceho..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A nemusí sa zrovna jednať iba o človeka s telesnou chorobou...ale aj o takého zroneného žobráka na ulici, ktorý nemá zmysel života a jediné slovo ho dokáže potešiť...

V tom je čaro týcho shows...a je jedno, či ide o reality shows alebo o relácie, ktoré sa snažia pomáhať iným.

Aj ja som mojej známej povedal a poukázal na množstvo trpiacich v našom okolí a spýtal som sa jej, prečo ich nikdy nejde navštíviť, keď sa už toľko zaujíma o osudy trpiacich.

Z jej očí vytrysklo víťazné "Nehovoríš k veci"... nepochopila ma:-(

Ak chceme skutočne byť citliví na problémy iných, stačí mať otvorené oči a srdce. Medzi nami je toľko ľudí, ktorí potrebujú našu pomoc. Sledovaním ich problémov v televíznej relácii nič nevyriešime...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... a po novom hrozí už aj politická manipulácia!

PS: Rád vnímam pozitíva všetkého. A ak som aj vnímal nejaké tie pozítíva tejto relácie, po poslednej časti navždy zmizli.
Nebo sa zatiahlo do tmavých oblakov, ktorých stopy sa tak ľahko nedajú vymazať.
Sorry Vilo, ale politiku si tam ťahať nemal!

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  475
  •  | 
  • Páči sa:  1 988x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu