reklama

"London bejbé" s futbalom, históriou a totálnym multikulti

Ak sa povie Londýn, asi každého napadne mesto módy, obrovská metropola a stelesnenie multikulturalizmu. Mňa síce napadne ako prvé niečo trošku iné - futbal - a to bol aj hlavný cieľ mojej návštevy. Aj napriek tomu som si odniesol omnoho viac a to len za úbohý víkend. Lodnýn je v istom zmysle brutalita...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

ola by škoda cestovať do Londýna, aj keď s cieľom futbalu, iba na jeden deň. Bol by dozaista hriech nenavštíviť aj iné miesta v tomto starom a rozrastajúcom sa veľkomeste. A hlavne, bola by škoda nevnímať atmosféru tohto mesta.

Veľký, ale jednoduchý

Určite existujú aj väčšie mestá, ale pre mňa to bolo zatiaľ maximum. Aj napriek jeho rozlohe je však toto mesto veľmi malým. Všetko vďaka, podľa mňa, dobre vyriešenej doprave. Teda aspoň ak hovorím o metre, autobusoch a vlakoch. Cestovanie v Londýne by pochopil aj "hluchý a slepý", teda pokiaľ sa niekedy nezmení zastávka autobusu. Vtedy vám je mapka na nič. A dokonca vám často nepomôže ani opýtanie sa. Šanca, že narazíte na miestneho je najmä v centre Londýna, veľmi malá. Našťastie sa po uliciach pohybuje množstvo zametačov a oficerov, ktorí vám už čosi poradia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bordelári

Keď už hovoríme o uliciach, Británia je dosť špinavá. Samozrejme, existujú výnimky. Ale už z vlastnej skúsenosti viem, či už ide o Írsko, Severné Írsko alebo aj o samotný Londýn - ľudia sú tam všade podobní a sú bordelári. S Nemeckom dozaista nemôžeme porovnávať. Smeti na zemi nájdete všade, dokonca aj v centre. O okrajových štvrtiach, akou je napríklad Ilford (kde som nocoval) nehovoriac. Slovensko je v tomto ohľade nádherné.

Anglická povaha sa neskryje, neporiadok je veľmi obľúbený. Dokonca aj v drahších reštauráciách sa cítite niekedy nepohodlne. A to hovorím ja, čo určite nepatrím medzi poriadnych poriadnikov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Multikulti all inclusive

Pri cestovaní, na ulici, v centre...človek má niekedy pocit, že si zmýlil krajinu. Rovnako je tomu aj v obchodíkoch. Nie som xenofób, ale ak sa povie multikulturalizmus, niekedy ma dokáže striasť. Najmä ak vidíme najrôznejšie zlyhania tejto koncepcie. 
Našťastie, zdá sa, že prisťahovalci v Lodnýne, či už ide o Pakistancov, hindov alebo aziatov, väčšina sa dokonale asimilovala. Dokonca mnohí z nich zastávajú dôležité posty v nemocniciach alebo v obchodnej sfére. 
Nič to však nemení na skutočnosti, že človek sa cíti mierne nepríjemne, ak okolo neho stoja iba príslušníci, do značnej miery, inej kultúry. Netreba si to však všímať. Si predsa v Lodnýne, v metropole krajiny, ktorá roky kolonizovala najrôznejšie kúty sveta.
Tak možno takto by som to vysvetlil západným Londýnčanom, z ktorých mnohí trpia nehorázným nacionalizmom. 
V tejto často Londýna je omnoho menej prisťahovalcov...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Náboženstvo vládne (aspoň naoko)

Teda aspoň pri pohľade na množstvo kostolov a už aj mešít. Bolo srandovné sledovať utekajúcich moslimov na ranné modlitby. Ak chcete navštíviť omšu a myslíte si, že tam je váš kostol, tak veľký pozor. Inak vás môže zaskočiť mierne alebo úplne odlišná bohoslužba - baptisti, zboristi, sektári, anglikáni, ale aj katolíci...
Ak však pozriem na preplnené ulice hneď v nedeľu zrána, na preplnené nákupné centrá...Angličania to s tým svätením nedele moc vážne nemyslia. Nebudem však súdiť.

Nechutne preplnené centrum a nádherné pamiatky

Možno pretom som v ňom dlho nevydržal. Ale nie, určite som si nemohol odpustiť navštíviť aspoň niektoré z historických pamiatok. Mňa zaujal najma Tower Bridge a blízko pri ňom kotviaci krížnik Belfast. 
Nádherný je aj mrakodrap Shard - skutočne novodobá Babylonská veža.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Sklamal ma však Buckingham a vedľa neho stojaci Hyde park. Akože angláni, ale aj my máme Sady Janka Kráľa...a tie sa odlišujú iba veľkosťou...

Obrázok blogu

Rozmýšľal som navštíviť búdku, do ktorej sa môžete vykričať a ponadávať (napríklad na Fica...), ale radšej som si šetril hlas na futbalový zápas.

FOOTBALL RULES

Aj keď som očakával trošku viac ľudí v dresoch. Nič to, v deň zápasov lodnýnskych tímov icc bolo vidieť viac.
Ja osobne som prišiel najmä kvôli futbalu, preto som neváhal stráviť takmer celý deň v blízkosti štadióna a kochať sa.
Mám prezradiť komu fandím? Snáď nikoho nepohorším, keď poviem, že Arsenalu. A tak sa patrilo konečne navštíviť ho.

Po 16 rokoch som si splnil sen
Niekto povie, že hanba, mne to nevadilo. O to silnejší bol zážitok, najm teda pri navštívení staručkého a na byty prerobeného Highbury. Do očí sa vtisli slzy a zimomriavky zaplavili moje telo.

Obrázok blogu

Smejete sa? Nevadí, aj Arsenal je súčasťou môjho života.
Preto jeho víťazstvo nad Stoke len vytvorilo čerešničku na torte.

Obrázok blogu

Lodnýn je úžasné mesto, je vo veľa zmysloch výnimočné. Aj napriek tomu som sa tešil domov. Chýbal mi kľud, chýbal mi čistejší vzduch a farba nadherných hôr. A hlavne, chýbala mi naša kuchyňa. A tento "homesick pocit" som nemal ani keď som dlhšie mesiace trávil mimo domov.

Lodnýn ma jednoducho zdolal, za dva dni som mal do istej miery dosť.

Určite tam ešte pôjdem, ale žiť by som tam asi nevedel...je to jednoducho LONDON BEJBÉ na pár dní..


Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  481
  •  | 
  • Páči sa:  2 203x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu