reklama

Daj mi duše, ostatné si ber!

"Salve, Don Bosco Santo", ozývalo sa včera v kostole. Krásne sa predviedli naši mladí muži, s narýchlo nacvičeným zborovým vystúpením. Ako ten čas letí, už to bude takmer rok, čo relikvie tohto svätca zavítali aj k nám do farnosti. Jeho duch však žije večne a včera som to mohol vidieť aj na poomšovej farskej oslave. Niet nič krajšieho, ako vidieť zástupy ľudí, všetkých vekových kategórií, rozprávať sa s úsmevom na tvári...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ľudia zahltení povinnosťami. To je obraz reality života, zvlášť v tej dnešnej unaháňanej dobe. O čo krajšie boli teda moje pocity včera, keď som mohol vidieť a sám byť aj jedným z množstva hostí na farskom "agapé". Pretože, ako veľmi každý vie, aj v kostole, aj počas svätej omše stretávate zachmúrenosť. Ľudia pozerajú na hodinky, stoja často v kostole z povinnosti, prípadne sú duchom úplne v inej dimenzii.
Včera na svätej omši tak tomu nebolo. Ľudia žiarili... A niet sa čo čudovať. Veď pred oltárom bol obraz usmiateho "učiteľa mládeže".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno, pozeral na nás samotný Don Bosco, pre tých čo ho nepoznajú - zakladateľ saleziánskej rehole a rodiny, trpezlivý pedagóg a vychovávateľ a hlavne "vyhľadávač duší".

"Daj mi duše, ostatné si ber!", znelo jeho moto. A preto aj jeho prístup, najmä k mladým a opusteným, sa riadil podľa tohto hesla. Niet výchovy bez Boha, ktorý nás živí a Don Bosco aj týmto spôsobom pristupoval k práci s tými, ktorí boli na pokraji a hlavne na veľmi zlej ceste. 
Viete, ani ja sám som si dobre neuvedomoval, čo pre nás v meste saleziáni robia. Chodil som do "kaťáku", hral som tam športy zadarmo, ale... Duchovný rozmer toho všetkého som si uvedomil až teraz, ako dospelý človek. A som za to veľmi vďačný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Áno, v dnešnom svete veľmi čítame o bolestiach, ktoré spôsobí pokazený kňaz, úbohý človek...málo však o zásluhách, ktoré dostávajú deti v našej farnosti a po celom svete - bez rodzielu vierovyznania, rasy alebo sociálneho postavenia.

Aj nás katolícky dom, naše oratórium (miesto pre hry) je plné malých cigánkov, chudákov a stratených detí a mladých, o ktorí často rodičia nemajú záujem. To je ten Don Bosco dnes - dnes medzi nami.

A možno ešte niečo, trošku viac osobné. Ako učiteľ na základnej škole, čerpám veľkú silu pri výchove detí z diela, ktoré mi ako mladému vštepili naši nasledovníci Dona Bosca. Nie, samozrejme, neprehovrávam deti do kostola...ale hľadím na ne ako na Božie stvorenia. A poviem vám, mnohé z nich vedia byť riadne beštie:-)
Nič to, musíme veriť, že aj v nich je niečo krásne. Zranenia duše bohužiaľ tlmia ich rozkvet...pre Don Bosca však toto nebolo odrádzajúcim faktorom. "Daj mi duše, ostatné si ber!", tým svätý Don Bosco premáhal ľudské ohľady a predsudky, ktoré nám tak často bránia konať dobro.
Neveríte?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veď koľkokrát sa ani len nechceme priblížiť k niekomu, kto je trošku telesne zanedbaný alebo porozprávať s tým, ktorý je jemne "cez Košice". 
Alebo si povieme, s tým už nič nenarobíme, je to jeho vec...

Aj ja dnes, spomenul som si na ten včerajší krásny večer, plný radostných ľudí a hneď sa mi srdce naplnilo optimizmom. Kiež by som taký obraz stretával denne.
Don Bosco tvrdil, že život kresťana musí byť radostný a odozdaný iným a hlavne Bohu. K svätosti sme totiž povolaní už tu, na Zemi.

Prajem všetkým ľuďom, aby našli silu konať dobro všade, kam prídu...svet bude razom o niečo krajší!

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  473
  •  | 
  • Páči sa:  1 880x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu