reklama

Deti žijúce Adventom

Prázdniny konečne nastali a deti majú obrovskú radosť. S možnosťou pospať si a nevenovať sa školským povinnostiam však často prichádza aj pokušenie lenivosti. Stavím sa však, že množstvo živých detičiek, ktoré som videl dnes ráno, určite záhaľkami netrpí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Každý rodič to určite tak trošku pozná. V niektorých rodinách je to častejšie, inde možno menej - deti sú rovnaké úplne všade. Niekedy sa im skutočne nič nechce. Dokonca ani pomáhať rodičom. Pomoc je veľmi potrebná, najmä v predvianočnom čase. Stačí si možno len trošku poupratovať veci, ktoré sa mesiace váľali po izbe alebo pomôcť s prípravou medovníkov, zdobením stromčeka...

Každý z nás bol kedysi malý. Ani mne sa nechcelo pomáhať. Odrádzala ma síce aj nervozita rodičov (dodnes sú takí istí), ale v nemalej miere aj lenivosť.
Ako som už napísal, tá často prichádza spolu s prázdninami. O čo viac teraz, keď je vonku tak pochmúrne a spavé počasie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Včera aj dnes som však mohol mohol byť svedkom úplne iných detí. Tieto deti neboli lenivé, neboli sebecké ani nevychované. Práve naopak. Niektoré z nich museli vstávať už niekedy okolo piatej, aby stihli s rodičmi autobus. Iné vstali možno trošku neskôr, ale aj tak veľmi včas; ak berieme do úvahy, že sú prázdniny.

Čo ich všetky spájalo?

Túžba prežívať Advent naplno. Zúčastňujú sa už niekoľko týždňov na rannej svätej omši - tzv. rorátach. Možno ste to zahliadli v televízii, je to svätá omša pri sviečkach, respektíve v prítme. Je to liturgia radosti, stíšenia a prípravy na narodenie Spasiteľa sveta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mysleli by ste si, že deti sú vždy zrána ospaté a protivné? Tieto deti hýrili aktivitou, boli pozorné, odpovedali na otázky kňaza. Čo je však dôležité - radosť niesli aj do svojich domovov. Odchádzali s predsavzatím pomôcť doma, navštíviť starú mamu, otca, potešiť kamaráta...

Odchádzali prežívať Advent naplno. 

Tieto deti sú mi vzorom. Ja som sa v ich veku nedokázal premôcť cez prázdniny a vstať tak skoro. Sú mi vzorom obety a skutočného prežívania Adventu. Ten sa už zajtra končí, ale aj napriek tomu je stále ten pravý čas - naplno ho prežívať. 

Dnes napríklad bez zbytočného stresu.

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  476
  •  | 
  • Páči sa:  2 000x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu