reklama

K čomu takéto karikatúry?!?

Prednedávnom sa bol prejsť v prírode. Zrazu oproti mne kráčali dvaja a popri nich volne pobehoval bojový pes bez náhubka. Prišiel aj ku mne, čuchal ma. Bol som nahnevaný, psa som však pre istotu nedráždil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Majitelia psa boli hlupáci. Nerešpektovali zákony, boli zaslepení a obmedzovali slobodu iných ľudí. Neviem, čo ich k tomu viedlo, ale som znepokojený, že ich bojové plemeno sa len-tak potulovalo po lese a strašilo okoloidúcich. Oni sa tomu ešte smiali. Pes ma pokojne mohol napadnúť alebo zaútočiť na iného psa.

Včera vo Francúzsku primitívovia vyvraždila kanceláriu slobodného denníka. Aj títo páchatelia boli ako "psi", navyše ešte úmyselne štvaní ideológiou nevraživosti. Boli však horší ako psi. Boli to ľudia a za svoje skutky nesú aj zodpovednosť. Aj oni však majú nad sebou svojich "vodcov". Vymývajú im mozgy a hecujú ich do boja za Islam. Posielajú ich vraždiť v mene Boha. Aký to hnus.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzi teraz plačú a smúti celý svet. Aj mne je v mysli zaťažko a je mi ľúto všetkých, najmä tých, ktorí s karikatúrami ani nemali nič spoločné. Veď policajt bol moslim.

Plačeme nad tým, o čom sme vedeli, že sa môže stať. Už od roku 2005 sme mohli vidieť, aký silný je náboženský fanatizmus moslimov. Protesty proti karikatúram boli po celom svete. Do ulíc vyšli najmä chudobní, pre ktorých je ich náboženstvo úplne všetkým. Vcíťte sa do ich kože - často nemajú nič - iba to náboženstvo. Nevedia ani písať, ani čítať...sú zamrznutí na mŕtvom bode.
Samozrejme, títo vrahovia neboli analfabetmi z Afganistanu...ale...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karikatúry mám veľmi rád. Dokonca, aj keď som veriacim človekom, dokážem sa zasmiať aj na tých, ktoré vyslovene symbolizujú poklesky, napríklad kňazov. Karikatúry sú geniálne. Humorne vykreslujú smutné veci. Často mi urobia veľkú radosť. Kto by si nespomenul najmä na Ficovu "chrbtovú kosť".

Priznám sa však. Už od roku 2005 som nedokázal prísť na koreň karikatúram, ktoré sa dotkli veriacich moslimov. Je jedno, či sa dotkli iba tých fanatikov, ktorí potom radikalizovali chudobných. Faktom je, že tieto karikatúry robili rozbroj. Vštepovali do Ľudí zbytočnú nenávisť. 
Keď sa moslimovia búrili proti búrkam, vtedy bolo rozumné neustúpiť (v krajine, kde žijú treba rešpektovať dané zákony). Bolo však nevyhnutné naďalej kresliť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klasik raz povedal: Nepichaj do h***vna, lebo začne smrdieť." Alebo inak: "Ako chceš blbca prehovoriť o tvojej pravde?" 

Viem, teroristi by si isto našli inú zámienku, ako ukojiť svoje nekompromisné a mylné chúťky. 

*So všetkou úctou k slobode slova a vysačkou, že "my sme tí civilizovaní"...

 ... Dalo sa tomu predísť???

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  477
  •  | 
  • Páči sa:  2 032x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu