reklama

Keď som túžil byť chorý...

Pán učiteľ, zakašlite na mňa - chcem byť chorý..., ozve sa dieťa, túžiace zostať doma aspoň na niekoľko dní. Je to dieťa, aj keď staršie, ťažko mu to vysvetlíš. Zdravie je obrovský dar.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Spomínam na chvíle, keď som aj ja bol žiakom a tiež som sa tešil z toho, že budem chorý. Mohol som spať dlho, pozerať telku, neskôr už aj hrať dáke počítačové hry. Najlepšie boli choroby, ktoré vás nezgniavili teplotou. Medzi ne patril napríklad silnejší kašeľ alebo nachladnutie, prípadne krátka brušná virózka. Najlepšie tak s jedným dňom liečenia a potom možno tak plus ďalšie dva. To boli tie dni slobody, telky a hier.
Keď sa vyhlásili chrípkové prázdniny, tak to už bolo čosi. Samozrejme pod podmienkou, že práve ty si tú chrípku nemal...radosť to preveľká. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Deti dnes nie sú iné. Počítačové hry sú mnoho vyspelejšie a k závislosti na telke sa pridali závislosti na sociálnych sieťach. Preto aj ony (nie všetky samozrejme) túžia po chorobe. A skutočne, pokiaľ ich nezdrví čosi vážne, je to skutočne paráda.

Ja som dnes už piaty deň doma. Horúčka sa so mnou rozlúčila, ale choroba pokračuje ďalej. Pozorujem na sebe zvláštne zmeny správania - začínam byť veľmi netrpezlivý. Chýba mi toľko práca? Chýbajú mi deti zo školy? Chýbajú mi kolegyne a kolegovia alebo snáď vysmiate kuchárky? Chýbajú mi chvíle radosti s milými osobami? Asi aj áno.
Najviac ma však trhne, keď pozriem z okna von, teda stačí otočiť hlavu doľava. Vidím, ako krásne sneží. Dozvedel som sa, že otec dnes plánuje zo starším bratom bežkársky trip. Ach, toľko som po tom túžil... Dokonca mám aj nové bežky a lyžiarky. Túto zimu som bol až raz. A teraz, nový sneh na dobrom základe. Čo by som si viac mohol priať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som skúšaný, skúšaná je moja trpezlivosť. Hlieny sa valia, ale moja hlava je ako bezodná soľnička. Kedy sa poslednýkrát vysmrkám a bude koniec?

Tak ťukám do klávesnice, trápnymi dvoma prstami, lamentujem tu nad zapálenými dutinami. Veď ono to čoskoro prejde. Nazerám na svoju biedu a svoje utrpenie a takmer by som zabudol na všetkých mojich známych - trpiacich chorých a staručkých.

Moje trápenie sa čoskoro skončí. Možno už nebude snehu, ale budem zdravý. A to si každý povedať nemôže. Skláňam sa s obdivom pred všetkými, ktorí trpia a budú trpieť až do konca života.

Zároveň však vnímam, akým darom je zdravie!

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  476
  •  | 
  • Páči sa:  2 014x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu