reklama

Akých hrdinov a vzory majú naši žiaci?

Hrdinami sa stávajú vďaka úspešnej kariére, dosiahnutým výsledkom alebo po heroických činoch, akým je napríklad záchrana života. Hrdina je pre jedinca človek s veľkým Č. Jedna žiačka ma však veľmi prekvapila...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rád sa detí, popri angličtine, pýtam na ich názory. Je vzácnou možnosťou vypočuť si myšlienky ľudí, ktorí sa ešte len blížia k hranici dospelosti. Preto aj také malé cvičenie, v ktorom mali deti opísať svojich hrdinov, môže byť inšpiráciou pre všetkých, aj pre učiteľa.
Niektoré deti mali problém vyjadriť sa k tejto téme. Žiadnych hrdinov a vzory totiž nemajú. Nemysleli na to, že ich vzorom môže byť aj rodinný príslušník. Iné deti zase zápasili s oveľa ťažším orieškom - vyjadriť myšlienky v cudzom jazyku. Nuž, každý to dokázal podľa svojich možností.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa dalo predvídať, dočítal som sa o mnohých spevákoch, speváčkach, hercoch a herečkách, z ktorých som drvivú väčšinu nepoznal. V očiach mnohých detí som tým poklesol. Čo už - pop, rap, moderné seriály pre adolescentov, to všetko akosi nie je "my cup of tea". Nič to na tom; nemôžem mať prehľad úplne vo všetkom. Deti mi však radi rozšíria obzory a za to som im rovnako vďačný.
V myšlienkach mnohých detí som sa našiel; teda keď písali o starších súrodencoch. Spomínam si, ako som na strednej písal o svojom bratovi, ktorý mi je doteraz veľkým vzorom v mnohých ohľadoch. Aj moji žiaci majú často za vzor staršieho súrodenca a niekedy aj mamu alebo otca, ktorých vnímajú ako najlepších kamarátov. A tak by to aj malo byť. Dozaista to pomáha k úspešnému prekonaniu veku dospievania, ktoré je pre rodičov neraz veľmi náročným obdobím. 
Jedna žiačka ma však veľmi prekvapila. Napísala niečo, čo som som ešte nikdy od žiaka nepočul...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malí hrdinovia z Afriky

Určite poznáte nepríjemné scény afrického obydlia, v ktorom trpia malé deti, obkolesené hejnami múch. Vedľa nich pobehujú staršie deti, pomáhajúc svojim rodičom (ak teda majú to šťastie a rodičov majú). 
A práve tieto deti si vybarala za svoje vzory. Tieto deti sú jej malými hrdinami. Spýtal som sa prečo.
"Pretože oni každý deň bojujú o život". 
Napadlo by vás to?
Človek by mohol kývnuť rukou, že len s nimi cíti, že čo je na tom... 
Tento krátky príspevok žiačky bol však veľmi silný a ojedinelý. A navyše bol dozaista úprimný.

Tieto deti Afriky skutočne dennodenne bojujú o život. A vo svojom boji sú často sami, ponechané napospas osudu. Ak by ste sa ich spýtali, čo si želajú, povedali by, že jedlo, vodu a chodiť do školy. 
Bol som dojatý a potešený a v triede sa rozvírila kratšia debata...verím, že raz bude pokračovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento príspevok bol krásnym dôkazom toho, že človek si už od útleho veku nesie v sebe poklad múdrosti. Je len na nás učiteľoch a rodičoch, aby sme ho v deťoch našli a zúžitkovali pre dobro detí samotných a všetkých vôkol nás.

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  477
  •  | 
  • Páči sa:  2 031x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu