reklama

Anjeli za volantom

Cesta do práce alebo z práce vie byť niekedy ťažká. Nie každý deň je totiž nedeľa a človeka zahmlí nebezpečná depka. Našťastie stretáme ľudských anjelov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ten deň mi nevychádzalo nič. Už prvý kontakt tela so zemou som cítil ako ťažký krok. Nedalo sa dobre zobudiť a ani prebrať po niekoľkých hodinách. Nepomáhala ani káva a dokonca ani tá druhá. Túžbu rozveseliť sa nepriniesla ani obľúbená sladkosť a dokonca ani modlitba. Tento deň bol zlý a zdalo sa, že každou minútou sa stáva čoraz horším. "Zle som sa vyspal? Neodpočinul som si dostatočne cez víkend? Čo mi je?", dumal som v hlave. Odpoveď som však nedokázal nájsť. Musel som vyzerať strašne. Všimli si to kolegovia a aj deti v škole. A dnes sa mi zdali nejaké protivné. "Boli skutočne také zlé alebo to len ja mám pokryvené videnie a vnímanie?", opäť ma prenasledovali zákerné otázky...a opäť bez jasných odpovedí.
Obed som zjedol rýchlo, dokonca rýchlejšie ako inokedy. Vôbec mi nechutil a bol pri tom vynikajúci. Všetci ostastní sa zalizovali a chválili. 
Konečne idem domov. Tešil som sa, ako si doma ľahnem do postele a nebudem robiť absolútne nič. Určite si pekne podriemem a bude mi lepšie. Valím na bicykli - je to cesta dole kopcom. Zrazu brzdím, pretože sprava prichádza auto. Ono však zastavuje a púšťa ma. Nevídaný to jav, že cyklista dostáva prednosť pri ceste z chodníka. Šofér mi kýva a usmieva sa. To isté sa opakuje aj pri jednom priechode pre chodcov. Šoféri ochotne zastavujú, usmievajú sa a pôsobia až neprirodzene trpezlivo. 
A v tom sa mi mení celý svet.
Stretol som sa s úctou, trpezlivosťou a príkladným chovaním. Darovali mi úsmev, kývnutie rukou. Niekto by povedal, že "A čo?".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celý deň som myslel len na seba

Vtedy som pochopil, prečo je tento deň taký ťažký. Bol som ako šoféri, ktorí nezastavia čakajúcemu na priechode. Koľkí sú takí, čo arogantne jazdia a myslia len na seba. Aj ja som bol od rána takým "sebeckým šoférom". Bol som unavený a nemal som dobrý deň. Spadoll som však do sebaľútosti. Celý pohľad a všetku energiu som venoval sebe, namiesto služby iným. V ten deň som doposiaľ nevenoval žiadnu pozornosť starostiam iných. A preto sa všetko len zhoršovalo.

Vďaka vám zlatí anjeli za volantom. Zmenili ste mi deň. Vďaka vám som mohll ešte v dané poobedie vykonať množstvo dobrých vecí a aj iných ľudí naplniť aspoň štipkou pozitívnej nálady a ukázať im, že len optimisti prežijú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A to všetko ste dokázali iba zastavením na priechode!


 

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  482
  •  | 
  • Páči sa:  2 250x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu