reklama

Ako som sa v saune zahral na Mečiara

Sedeli sme v saune. Po tele stekal pot, hlava prehriata na maximum. Hosťom z Bratislavy sa v Tepliciach páčilo. Vtom sa ma spýtali na ELEKTRU...a to robiť nemali...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Človek si niekedy neuvedomí, ako ľahko dokáže vyrobiť faux pas. Niekedy stačí len otvoriť ústa bez domyslenia dôsledkov, napríklad aj pri neobvyklom rozhovore v saune. Kludový režim išiel bokom. Hostia sú hostia. Nebolo by moc prívetivé odstaviť ich. Boli zrejme prvýkrát v Trenčianskych Tepliciach, fascinovaní týmto útulným kúpeľným miestom. 
Rozhovor sme viedli rôznymi smermi. Porozprávali sme sa o kúpeľnom a saunovom komplexe, dobrých reštauráciách a prírode v okolí. Ani neviem prečo, ale spontánne zo mňa vyšlo niečo o histórii z 90-tych rokov. Zrejme som už nainfikovaný rušením amnestií. Ťažko som hodnotil Mečiarove postavenie a popularitu v meste. Predsa už nie je činným politikom. Mnoho ľudí sa do Teplíc sťahuje a myslím, že sú skôr radšej, ak sa o ich meste hovorí ako o kúpeľnom skvoste a bývalom centre filmového festivalu. 
A tak rozhovor skončil. V saune som ostal už len ja a manžel z dvojice. Prekonával som sa, ale chcel som už odísť. Rozprávanie v saune organizmus načisto vyčerpá a mne dochádzal dych. Zobral som plachtu a otváram pomaličky dvere.
"A kde je vlastne tá Elektra?", pýta sa manžel. Snažím sa vysvetliť, ale je to ťažké. "Je to vila v obrovskom kopci. Na bicykli som tade mal dosť." Vzdávam to a smejem sa, že isto to nájde na googlemaps. 
Telo mi už úplne horí a hlava je prehriata. Otáčam sa na manžela a z otvorených dverí zo mňa vyletí: "Ešte raz sa ma na to spýtaš, tak ti takú je***, že sa nespamätáš!" Manžel sa v sede vzpriami a pozrie na mňa nezvyčajným pohľadom. Z očí čítať otázniky a ja zatváram dvere. Odchádzam spokojný - urobil som vtip. 
Na vzduchu sa hlava schladí a mne dochádza, že môj vtip bol nemiestny. Čakám na chlapíka a vysvetľujem, že som napodobňoval novinára. Našťastie je to inteligentný človek. Aj keď sa vôbec nezasmial, hneď sa dovtípil, že sa snažím parafrázovať epickú scénu Mečiara s chorými nervami. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V ten deň som sa už nepokúsil o žiaden vtip. Pri ceste autom som sa letmo obzrel doľava. Tam niekde na kopci si s vínkom a dobrou knihou užíva "Otec národa". Už sa teším na ďalšiu epizódu Mafiánov na Slovensku. 
Ktovie, či si dvojica išla pozrieť miesto, kde ma aj dnes pri spomienke na divoké 90-te roky, prejde mráz po chrbte. 

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  473
  •  | 
  • Páči sa:  1 880x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu