reklama

Nevidiaci robí rajóny

V mnohých panelákoch prežitok, ktorý nahradili upratovacie firmy. Dokážu však nádherne odkryť skutočné tváre vašich milých susedov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Mne osobne služba vo vchode nevadí. Pár minút manuálnej práce dvakrát do roka nie je žiadnou oštarou. Teda pokiaľ vám denne nenasype pol metra snehu... Navyše rajóny krásne odkrývajú povahy ľudí, v ktorých susedstve bývate. Nájdu sa zarytí lenivci, flákači, ale aj premúdrelí puntičkári, ktorí by od vás najradšej videli pozbierané všetky špaky z okolia a zrejme aj otravu pre potkanov z pivníc. Práve táto druhá skupina má úchylný sklon ku kontrole a riadeniu, sťažovaniu sa a ohováraniu. Našťastie nemám na takýchto šťastie a možno aj keby som mal, bolo by mi to jedno. Chápete, som učiteľ - zvyknutý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako to však už pri susedských vzťahoch funguje, nájdu sa aj extrémne prípady. Vtedy človek často nevie, či sa má smiať, alebo zaplakať. Alebo snáď použiť výchovnú za ucho? Posúďte sami...

Môj nevidiaci priateľ

Spoznali sme sa pred pár rokmi. Aj napriek prvotnej nevôli a ťažkej komunikácii  sa z nás stali skutoční priatelia. Navzájom si pomáhame. Masírovať vie, aj napriek častej únave, skutočne vynikajúco.
Páči sa mi na ňom aj jeho ťažká povaha. Učí ma skutočnej trpezlivosti a asertivite. Nečudujem sa však, že moje nadšenie nezdieľajú všetci susedia, ktorí ho často nedokážu prijať, a to aj napriek jeho hendikepu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To myslíte vážne s tými rajónmi?

Vyletelo zo mňa, keď som ho videl spratávať metlu a žmýkať handry. Poznali sme sa už dlho, ale skutočne som netušil, že nie je oslobodený od tejto úlohy. Prišlo mi to trošku vtipné - nevidiaci robí rajóny. Ale kedže viem, že žije sám, sám si varí, na balkóne pestuje zeleninu, perie, žehlí, šije(!), zavára a cestuje, uvedomil som si, že susedia to jednoducho nevedia stráviť. 
Túto službu mu neodpustili s tvrdením, že keď sa dokáže postarať sám o seba, tak zvládne aj pozametať a umyť podlahy a schody. Za prípadne odpustenie vypýtali poplatok (samizdá 10 éčiek za rok). To môj priateľ z princípu odmietol. Je extra tvrdohlavý človek. 
Asi som nespomenul, že môj priateľ je po dvoch operáciách srdca (jedna z nich ho pripravila o zrak), trpí bolesťami chrbtice a spolu s jeho vekom a váhou; je rád, že je rád. 
Rád ale nebol vtedy, keď prišla sťažnosť, že za sebou zanechal šmuhy na podlahe. Samozrejme, že ako nevidiaci sa riadi známym mužským - "čo je mokré, to je čisté"!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som sa napajedil, že všetkých susedov si niekde podám. Ukludnil ma. Uvedomil som si, že by to jeho situácii nijako nepomohlo. Komu totiž niet rady, tomu niet pomoci. Do budúcna sme uzavreli dohodu, že rajóny budem vykonávať ja, že to možno susedom otvorí oči a odmäkčí srdcia. 

Nestalo sa. Niežeby som zmenil názor, ale vo vchode si najali upratovaciu firmu.

Nedostal som možnosť pomôcť a dať malú lekciu susedom, ale mohli sme byť svedkom toho, kam až dokáže zájsť ľudská hlúposť.
Čo už - odpustili sme...

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  476
  •  | 
  • Páči sa:  2 013x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu