reklama

Za väzňov sa nikdy modliť nebudem!

Vykríkol som trpko a s nepochopením som zazeral na svojho otca. Čo je to za bláznovstvo, modliť sa za väznov?!?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Vianočné spomienky... Mama varí v kuchyni, celým bytom sa nesie vôňa kapustnice, hríbov a vysmážanej ryby. Otec si podriemkava pred televízorom; beží vianočná rozprávka. Môj otec nie je žiaden lenivec, aj keď to tak nevyzerá. Je organistom a vždy si musí podriemať, aby nezaspal večer pri polnočnej omši.
Ja som pochopiteľne netrpezlivý, nepomáha ani rozprávka. S údivom sledujem odrazy voňavého stromčeka, ktorého pestrofarebné žiarivky maľujú na plafóne neskutočné obrazy. Picasso by sa mohol hanbiť!
Čas sa neskutočne vlečie, keď tu razom otec vstane a osloví ma zaujímavou výzvou. "Poďme sa trošku pomodliť," citlivo zavelí. Moc tomu nerozumiem. Nesedíme predsa pri vianočnom stole. Modliť sa budeme až neskôr. Nedbám však, otec ma jednoducho strhne. "A začo sa modlíme?" pýtam sa detsky zvedavo.
"Modlíme sa za väzňov..." 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ticho, sklamanie, údiv a hnev. Trpkosť ovláda moje malé srdiečko a ja s hnevom rebelujem. Prečo sa predsa modliť za niekoho, kto je zlý? Vždy ma všetci predsa učili, že vo väzení sedia ľudia, ktorí niečo zlé vykonali a za svoje činy aj následne musia pykať. To je spravodlivé!!!

Trvalo roky, kedy som si na túto vianočnú minipríhodu spomenul. Písal sa rok 2013 a boli Vianoce. Všetci sme sa na ne tešili, rovnako, ako sa tešíme každučičký rok. 
Tieto Vianoce však boli iné. My sme boli doma a môj dobrý kamarát vo väzení. My sme si vychutnávali vianočnú atmosféru a on nemohol ani to. Bol totiž vo väzení v moslimskej krajine. Bol ďaleko od svojej rodiny, od našej dobrej kapustnice, bol tak neskutočne vzdialený od Vianoc. A bol ešte vôbec nažive?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vtedy sa modlili všetci, nie len za neho, ale za všetkých väznených. Modlili sa aj ľudia, ktorí sa takmer nikdy v živote nemodlili. Ich modlitba bola možno len smutným vyjadrením pocitov, niečo ako keď ticho stojíte pri hrobe svojich známych zosnulých. 
Jeho príbeh skončil šťastne... Vianoce pre neho znamenajú omnoho viac. 

Prednedávnom som pozeral dokument "Making a Murderer", o dvoch doživotne odsúdených (nevinných?). Kto je však vinný. Alebo inak, kto je bez viny?

Aj preto dnes obzvlášť myslím na väzňov. Odsúdených spravodlivo ale aj tých nevinných. Na väzňov vo väzniciach, v samotkách. Na väzňov pripútaných k nemocničnému lôžku, na väzňov samoty, opovrhnutia. Na väzňov samých seba, väzňov svojich predstáv, strachov, túžob...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Modliť sa za väzňov. Všetci sme nimi.

Dnes je ten krásny deň, kedy sa v smradľavej maštali rodí Ten, ktorý nám všetky putá dokáže rozviazať!

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  476
  •  | 
  • Páči sa:  2 017x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu