reklama

Posledný výdych včelára - priateľa

Blesk ako z čistého neba. Covid zase zaútočil na ďalšieho z priateľov. Je hospitalizovaný a musel som na neho myslieť. Dnes sa to však skončilo. Vďačím mu za veľa!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Jeho život nebol ľahký, už dlho ho gniavila iná choroba a viackrát za deň bol aj maličký pohyb obrovským úspechom. Utrpenie jeho duši bolo ešte silnejšie - žil sám a ako bývalý aktívny bežec a futbalista, ktorý sa zrazu ocitne v nekonečnom boji...ale držal sa. Dlhšie som ho nemohol navštíviť a správa o jeho smrti je preto ešte bolestnejšia.

Som však veľmi rád, že som mohol byť jeho priateľom. Humor, snaha motivovať, pracovitosť a húževnatosť. Možno aj vďaka nemu už nefajčím, aj vďaka nemu sa nerád vzdávam a hlavne sa už nebojím psov a viem dobre hovoriť cudzími jazykmi. Bál som vždy len jeho husí, pretože gunár ma bral ako soka a úpenlivo vždy bránil svoj hárem. Môj priateľ tak vždy musel vstať, aj vtedy, keď mal zrovna "epizódu" a prísť mi pomôcť dostať sa k nemu cez jeho dvor. 
Určite mi odpustí aj to, že som si nenašiel vzťah k jeho včelám. Tiež mám pred nimi rešpekt, najmä keď ma pozýval k ich príbytkom. Med bol však vždy na jedničku.
Niekedy sa už cítil opustený, začal maľovať a obrazmi robiť radosť druhým. Ja som ho pri príležitostnej návšteve rozcvičil. Využíval som pri tom techniky, ktoré ma vždy učil. Rozcvička pred behom a tréningom vždy musela byť a rovnako po tréningu chlebík s cibuľou - "slovenský hamburger:"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ach, už ani neviem, čo by som napísal. Keď sa cítil opustený a zabudnutý samotným Bohom, vystupovala hore moja modlitba. Vedel som, že aj to, že ho môžem sem-tam navštíviť je darom z nebies. Veď v trpiacich by sme my-kresťania mali vidieť samotného Ježiša. Snáď mi ateisti odpustia, tieto moje pohľady. Vidieť v druhom dobro, to sa dnes moc nenosí. A to dozaista nezáležiac od viery.

Ani môjho priateľa mnohí nemali radi. Či si za to mohol sám, či bol v niečom iný? 

Ach, už viac nepíš ruka. Nehľadaj a nesúď život iného, ale ďakuj.
Ďakuj, že si mohol poznať takého výnimočného človeka. 

Ďakujem Vlado! Nech tvoja duša nájde spásu a radosť, po ktorej si tak dychtivo túžil a ktorú si sa mi vždy snažil odovzdať!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

https://strapko.blog.sme.sk/c/334112/Pohar-medu-od-choreho-vcelara.html

https://strapko.blog.sme.sk/c/460024/banany-pre-tazko-choreho.html

Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  476
  •  | 
  • Páči sa:  2 017x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu