reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marek Strapko

Marek Strapko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  473
  •  | 
  • Páči sa:  1 880x

Všetci vravia, že som večný optimista. Asi som ten najlepší klaun na svete. Snažím sa nebáť sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáca politikaSpoločnosťZ môjho životaZahraničná politikaŠkolaOsobnosti, zaujímavostiŠportHudbaNezaradené

reklama

Osobnosti, zaujímavosti

Keď aj v nebi potrebujú Pánov Lekárov

Marek Strapko

Keď aj v nebi potrebujú Pánov Lekárov

Odišiel nečakane, ale pripravený. Vzor ľudskosti a živého kresťana. Vďaka Ti!

  • 22. dec 2022
  • Páči sa: 18x
  • Prečítané: 780x
  • 3
Prázdninové ranné vtáčatá

Marek Strapko

Prázdninové ranné vtáčatá

Ešte je len ráno a už otravujú. Sú plné života a radosti. Majú tak nesmierne veľa energie. Aj vďaka nim je deň razom krajší...

  • 29. júl 2021
  • Páči sa: 3x
  • Prečítané: 314x
  • 0
Posledný výdych včelára - priateľa

Marek Strapko

Posledný výdych včelára - priateľa

Blesk ako z čistého neba. Covid zase zaútočil na ďalšieho z priateľov. Je hospitalizovaný a musel som na neho myslieť. Dnes sa to však skončilo. Vďačím mu za veľa!

  • 21. apr 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 836x
  • 2
Zase ten nevidiaci (masér)

Marek Strapko

Zase ten nevidiaci (masér)

Bol to náročnejší deň. Nie všetko sa darilo podľa mojich predstáv a ja som potreboval fyzický aj psychický odpočinok. Večer som stretol veľmi príjemného človeka...

  • 15. nov 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 394x
  • 0
Keď chorý pomáha chorému

Marek Strapko

Keď chorý pomáha chorému

Volal mi zúfalý - len prednedávnom sa pokúsil o samovraždu. Hľadá zmysel života a ten nachádza aj v pomoci tým, ktorých má okolo seba. Je príkladom pre mnohých z nás.

  • 30. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 341x
  • 0
reklama
Ukázal nám, ako žiť skutočne naplno

Marek Strapko

Ukázal nám, ako žiť skutočne naplno

Aj keď prednedávnom oslavoval krásnu 90-tku, bol pre nás skutočným priateľom. Vždy hovoril prísne slová, ale v jeho reči bolo cítiť radosť zo života. Neúnavne pracoval až do úplného konca.

  • 16. sep 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 821x
  • 1
Vianoce u nevidiaceho

Marek Strapko

Vianoce u nevidiaceho

Kaprovi sa moc do tašky nechce. Určite veľmi dobre vie, že čo ho čaká. Môj nevidiaci priateľ je spokojný; už sa teší na jeho prípravu.

  • 24. dec 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 701x
  • 2
Toto sú pre mňa Vianoce

Marek Strapko

Toto sú pre mňa Vianoce

Práve sme sa bavili o Vianociach, ako sme ich prežili, čo sme dostali... Prišla neskôr a veľmi sa ospravedlňovala. Jej muž doma zomiera a ona sa o neho s láskou neustále opatruje...

  • 9. jan 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 897x
  • 0
Aj pri kritike zostal verným až do smrti

Marek Strapko

Aj pri kritike zostal verným až do smrti

Opustil nás človek s veľkým Č; kňaz - syn dona Bosca, bývalý väzeň a zajatec, otec chudákov a alkoholikov; kritik morálnych pomerov v spoločnosti, ale aj v cirkvi. Napriek tomu, do posledného dychu, ostal jej verným synom.

  • 7. jan 2016
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 2 016x
  • 3
Každý z nás potrebuje odpustenie!

Marek Strapko

Každý z nás potrebuje odpustenie!

Mladší brat mu zomrel počas operácie - lekári spravili chybu. Hnev zalial jeho srdce, smútok ho však prekonal. Dokázal im odpustiť?

  • 18. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 702x
  • 6
reklama
Najbližší mi boli tí "kakaoví"

Marek Strapko

Najbližší mi boli tí "kakaoví"

...hovoril často o Rómoch z východu Slovenska. Nemýľte sa, nebol žiadnym rasistom. Práve naopak, viac ako 20 rokov sa venoval práci s nimi. Svoj život odovzdal všetkému, čomu veril. Zomrel mladý...

  • 15. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 218x
  • 1
Patrónke Slovenska

Marek Strapko

Patrónke Slovenska

Báseň jednej statočnej ženy, ktorú nezlomili ani ťažké životné situácie v rodine, ani neoblomní komunisti a v starobe ani bremeno ťažkej choroby...

  • 15. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 720x
  • 11
Až do smrti bol oddaným manželom

Marek Strapko

Až do smrti bol oddaným manželom

Jeho vek bol už veľmi pokročilý. Takmer nevidel a zdravotný stav už kolísal. Aj napriek tomu sa až do konca staral o svoju mentálne postihnutú ženu. Rozlúčka s ním bola veľmi dojímavá.

  • 16. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 855x
  • 0
Všetky moje deti...naše deti

Marek Strapko

Všetky moje deti...naše deti

Premietanie dlhočakávaného dokumentu sa práve skončilo a plným kinom sa nesmelo ozýva tleskot niekoľkých rúk. Postupne sa k nim pridávajú viaceré, ale aj tak panuje čudesné zvukové prítmie. Málokto okamžite rozoberá vzhliadnutý dokument, takmer každý je ticho a kráča zamyslený k vysvieteným dverám. Áno, odkaz filmu je silný a silno sa dotýka srdca človeka...

  • 19. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 445x
  • 3
Daj mi duše, ostatné si ber!

Marek Strapko

Daj mi duše, ostatné si ber!

"Salve, Don Bosco Santo", ozývalo sa včera v kostole. Krásne sa predviedli naši mladí muži, s narýchlo nacvičeným zborovým vystúpením. Ako ten čas letí, už to bude takmer rok, čo relikvie tohto svätca zavítali aj k nám do farnosti. Jeho duch však žije večne a včera som to mohol vidieť aj na poomšovej farskej oslave. Niet nič krajšieho, ako vidieť zástupy ľudí, všetkých vekových kategórií, rozprávať sa s úsmevom na tvári...

  • 1. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 767x
  • 5
reklama
Šesťdesiaty ôsmy - rok ťažkej špiny, ale nie len u nás

Marek Strapko

Šesťdesiaty ôsmy - rok ťažkej špiny, ale nie len u nás

Ako som tak stál na nedobytných hradbách Derry v Severnom Írsku a z diaľky som sledoval pamätník "Krvavej nedele", spomenul som si na inváziu sovietskych vojsk do Československa. Síce roky moc nesedia, "Krvavá nedela" sa udiala až o niekoľko rokov neskôr, predsa som v tom našiel množstvo paralel. Sú nimi ťažké časy a hlavne snaha obyvateľstva o zmenu. A práve o ňu sa snažili mnohí, až do chvíle...

  • 21. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 695x
  • 5
Takmer sám medzí Rómami

Marek Strapko

Takmer sám medzí Rómami

"Čo vás napadne, keď poviem Cigán? Väčšinu zrejme, že sa neumývajú, že kradnú a nepracujú. Nebudem vám oponovať. Vo veľkom to tak aj je...", povedal na margo svojho pôsobenia medzi Rómami blízko mesta Bardejov rodák z môjho mesta. Život tam a najmä výchova mladých je skutočne ťažkým orieškom. Aj napriek tomu si ho niekedy užíva...

  • 16. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 581x
  • 2
Aj z dílera drog môže vyrásť zrelý správny človek

Marek Strapko

Aj z dílera drog môže vyrásť zrelý správny človek

"Bol som mladý a zaslepený vidinou veľkej kariéry. Odišiel som do Štátov, aby som mohol začať zarábať milióny na burze. V práci som trávil, spolu s jedným mladým kolegom, oveľa viac času, ako ktokoľvek iný. Bolo to vyčerpávajúce a stresujúce. Preto mi dobre padlo pozvanie na párty do klubu. Siahol som po niečom, čo by ma veľmi povzbudilo. Razom som zabudol na všetok ten stres. Ba čo viac, uvedomil som si, že by to mohol byť veľmi dobrý biznis. Preto sme postupne začali vo veľkom..."

  • 9. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 623x
  • 11
David Beckham - príklad absolútneho profesionála

Marek Strapko

David Beckham - príklad absolútneho profesionála

V novinách prebleskla správa o konci dlhoročnej kariéry športovej, mediálnej, ale aj osobnostnej ikony, futbalistu Davida Beckhama. Niet sa čo čudovať, má na to už vek. To sa odzrkadľuje na jeho výkonoch, ktoré v posledných rokoch značne kolísali. Ani to však nič nemení na skutočnosti, že si jeho meno budú pamätať dlhdo predlho...

  • 19. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 138x
  • 2
Cestu k Pravde nezastaví nič, ani smrť a zúfalstvo

Marek Strapko

Cestu k Pravde nezastaví nič, ani smrť a zúfalstvo

Písal sa rok 1988 a seveírsky konflikt prebiehal na plné obrátky. V danom roku si už vyžiadal životy viac ako stovky ľudí a nespočetné množstvo zranených. Mnohí z nich sa vyliečili, ale rán na dušiach obyvateľov tohto malého štátu, rozpolteného sektárskym násilím, pribúdalo. Hovorilo sa o tzv. akceptovanej miere násilia. Nie kžadý však chcel prijať toto povolené meradlo teroru. Nie každý mal však odvahu konať...až doteraz...

  • 18. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 594x
  • 13
reklama
SkryťZatvoriť reklamu